15 Haziran 2016 Çarşamba

Burası Derinmiş,

Bir dudak kuruluğu sessizliğim var,
bir göz dalgınlığı yitirdiklerim,
sol cebimde duruyor, hemen şurada
kalbimin üstünde..
Bir ışığım var gölgemin ardında,
orada bekleyeceğim, gelmeyeceksin
belki de görmeyeceksin,
kes şu zırvanayı, biliyorum gelmeyeceksin
çünkü oyunun kuralı bu, 
nasıl bir oyuna itildiğimi ise düştüğümde, 
ayaklarım yere bastığında anlayacağım, parçam kalırsa..
Alelade bir serzeniş değil bu, 
en az bir ayyaş kadar mutsuz
bir palyaço kadar sahte, 
bir kum tanesi kadar gizli.

Dönüyor zaman çarkı, yollar aynı yollar,
gidişlerin yükünü taşıyabilecek kadar ruhsuz,
midesi alacak kadar gaddar..
Ben ise ne gidenleri önleyebildim,
ne de gelenleri  ağırlayabildim.
Beceriksizliğin tüm notalarını ellerime yazmışım, aklımda dahi kalmayan.
Katlanılmaz bir adam bu sanırım, 
geceleri kalkıp yapışıyorum ensesine,
nerede! diyorum,
nerede.
Saçma sapan kelimeler ediyor, sanki derinliği varmışcasına
sus! diyorum be adam sus.
Alt ediyor beni, büyümüş 'koca şişko ruhuyla
eğiyorum boynumu başkaldırmanın üzerine başkaldırılmaz, 
veriyorum bir çiçek, beyazından
alıyorum siyahlar içindeki gönlünü.



İçimde yeşil bir fidan, dikenleri batıyor büyüdükçe..
Göğsümde beyaz bir karga, düşmüş bir teneke beyaza..
Aldanma beyaz bir karga işte,
kanatlansa gelirim kendime, fakat kırık,
beyaz bir karga fakat kanadı kırık..
Umudumdan tutup yaka paça atmışlar da dünyaya, yarısı orada bir yerde kalmış gibi..
Bilincim ise kaçak yollarla, yürümüş kafamın içine..
Bazı şeyler fazla, bazıları az.
Fakat mesele bu değil.
Vursa cellat şu gidişlerin boynunu, belki pası gidecek yaramın
ve olacak ellerin deva'm..

Yürüyorum, sakinlerin ışıkları düşüyor sokağa,
otel odaları, sıcak evler, sahici kahkahalar..
Kapıların ardında, dışarıda kalıyorum,
göğsümden kapıyorum soğuğu, yüreğime..
Yoluma devam ediyorum, 
etmeliyim,
biliyorum uzaklarda şarkı söylüyor birileri..









1 yorum:

  1. Yüzünde bütün renkler var akılsızım çok benim yerle gökle ne işim var öldüm kollarında cenneti gördüm

    YanıtlaSil