1 Mayıs 2016 Pazar

Dinle Küçük Adam - Wılhelm Reıch

Wilhelm Reich ünlü psikanalist, psikiyatristlerden biridir. Aynı zamanda Sigmund Freud'un öğrencisi de olmuştur. Fakat Freud'un gölgesinde kalmayıp yazdığı eserler ve bir bilim adamı olarak yaptığı araştırma ve analizlerle tarihte yerine iyi almıştır. Şimdi gelelim insana dair yazdığı 'Dinle küçük adam' kitabına.
Bu kitabı yaklaşık 2 yıl önce okumuştum. Fakat doyulamayacak bir kitap. Zamanında çok büyük eleştirilere hedef oldu. Özellikle yazarın cinsel eğilimine karşı. Toplumun seksle rahatlayacağını söylüyordu. Yaşamının sonlarına doğru şizofrenik belirtiler etkisiyle yazılarını, sayıklama olarak değerlendirenler oldu. Çok büyük haksılığa uğramış olduğunu düşünüyorum. Bu kitabı size önermiyorum. Bu kitap şayet elinizde yoksa ikişer üçer alın. Hediye de edersiniz. Sıkıcı normlarla dolu insanlar tarafından epey eleştirilebilecek bir kitap, evet.
Yazar bu kitabında küçük adamları eleştiriyor. Hemde ne eleştirme. Kitap oldukça akıcı ve her cümlede tam hedefinden vuruyor insanları. Kitap içinde geçen birkaç sözü var.
'En tehlikeli silah cehalet misali küçük adamlar' 
'Sevginin, çalışmanın ve bilginin anayurdu yoktur, gümrük denetiminden geçmez bunlar, üniforma tanımaz. Onlar, evrenseldir ve bütün insanlığı kapsar'
Ayrıca kitaptaki ilgili bölümler hakkında resimlerde mevcut. Bu kadar alçak gönüllü bir yazar görmedim desem yalan olur ama bu abimiz de onlardan biri. Girişte neden küçük adam dediğini bile açıklamış. Gönlümü fethetmişti, tekrar ve tekrar okuyacağım. 
Adam dinle küçük adam diyor, dinleyin moruklar o yolu biliyor 



3 yorum:

  1. ...gümrük denetiminden geçmez bunlar" kısmına hyran kaldım. ne güzel bir söz. yazarın kitaplarını okumadım. not edeyim. ilginç yaklaşım.

    YanıtlaSil
  2. Tavsiye ederim, aynı fikirdeyim

    YanıtlaSil
  3. okuduğum en harika kitaplardan biriydi...

    YanıtlaSil