3 Mayıs 2016 Salı

Evinizdeki Karınca,

Zeki: Hey Uyuşuk, güçlüyü çağır yeni evi araştırmaya gidiyoruz.

Uyuşuk: Ğahatsızlanmış o, gelemiyecekmiş Zeki abi.

Zeki: Dün sağlamdı, neyi varmış?

Uyuşuk:  Evsahibinin yeğe döktüğü sıvıya takılmış, üşüttüm diyo.

Zeki:  Hay aksi, bizim Pısırığı çağır o zaman.

Uyuşuk: Ne Pısığık mı! Aman abi!

Zeki: Girişteyim beş dakikaya gelin!

--Yeni yerleştikleri evin salonundaki vitrinin altında toplanacaklardır. Zeki yine her zamanki gibi erken gelir.

Zeki: Oo Uyuşuk bu sefer az beklettin, bunu neye borçluyuz.

Uyuşuk: Abi Pısığığı yanımıza almasak!

Zeki: Aha geliyor olum dur duymasın, daha çok tırsar.

Pısırık: Vaov Selam gençler. Bana ihtiyacınız varmış doğru mu? Pek yok gibi sanki

Zeki: Pısırık, beyninle geldin değil mi abim?

Pısırık: O nasıl söz, tabi abi.

Zeki: Korktuğum başıma gelecek. Neyse. Hadi gidelim!

Pısırık: Abi ben sizi bekliyim burada isterseniz?

Zeki: Yürü seni isminden pısırık sürüngen

Pısırık: Ne ne sürüngeni ya benim bacaklarım var abi.

Zeki: Görüyorum, şu titreyenleri kastediyorsun değil mi?

Uyuşuk: hh!

Zeki: Efendim?

Uyuşuk: Güldüm abi.

Zeki: Ulan Uyuşuk

- Zeki önlerine düşer ve mutfağa doğru yolculuk başlar.

Pısırık: Uyuşuk naber ya, yeni evi beğendin mi?

Uyuşuk: Göğec..

Pısırık: Ne?

Uyuşuk: göğeceğiz!

Zeki: Geldik. Girmeden önce söyleyeceklerimi iyi dinleyin. Tezgaha çıkmak yok. Büyük ihtimalle insan sulamıştır orayı. Masaya tabağa çıkmak yok, yere düşenleri alıp gideceğiz. Toplu halde değil, tek tek koşalım. İnsan geldiği zaman salak gibi daire çizip koşun. İnsanlar vicdanlıdır pek ellemez. Eğer burada barınmak istiyorsak insanları rahatsız etmeyeceğiz. Yoksa..

Pısırık: Yoksa ne abi?

Zeki:  Ha. Yoksa.. Başka bir eve gideriz diyecektim.

Pısırık: Huhh!

Zeki: Hadi dağılalım! Beş dakikaya burada buluşalım. Anlaşıldı mı Uyuşuk ?

Uyuşuk: Tamam abi.

-- Beş dakika sonra orada buluşurlar.

Zeki: Sıkıntı oldu mu beyler?

Pısırık: Yok abi, bir insan gördü beni ama senin dediğin gibi salak salak daire çizdim. Bıraktı salona gitti. Ama koca bir mısır gevreği aldım,  evdekiler bayram edecek vuuuv !

Zeki: Güzel hadi gidelim. İyi işti beyler. Pısırık sen de ilk defa iyi iş çıkardın.


-- Girişe gelirler. Fakat karşılaştıkları durumda dünyaları yıkılır. Evet, onlarında dünyaları var.

Pısırık: Abi bu girişteki beyaz şeyler ne!

Zeki: Ne !Olamaz! Olamaz!

-Uyuşuk koca poposunu kaldırıp beyaz taşları kaldırmaya başlar. Fakat oturur kalır dibinde. Zeki ağlar, Uyuşuk ağlar.

Pısırık: Abii, yoksa..

Zeki: ...
Uyuşuk: ...

Pısırık: Abii

...

Pısırık: Abi bu insanlar ailemizi mi öldürdü, yoksa sabah olan vicdanlarını mı?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder