18 Mayıs 2016 Çarşamba

hüzün hastalığı - Kemal Sayar




Türkiye'nin Psikoloji alanında adamlardan birisi olan Kemal Sayar'ı ben bu kitabında tanıdım. Adamlardan. İlk deneme kitabı 'Hüzün Hastalığı' Yaklaşık 2 sene gibi bir süre önce okumuştum. Fotoğrafta görünen kitap 95 basım, sanırım ilk baskı. İstanbul'dan elime geçmiş 2.el ve ya 3.
Kitaba değen eller güzeldir :)  Kemal moruğunu bu kitapta tanıdım. İyi de adamdır ha, severim.

Bu kitapta toplam 4 deneme bölümü var. Sanırım Daha yeni basımlarda bir bölüm ikiye bölünmüş. Kemal Sayar'ın edebi ve şiirsel bir kişiliği de olduğu için kitap hiçte sıkıcı değil. Yani ben 17 yaşında okumuştum, bide sınav zamanlarıydı. Eğlenceli, öğrenceli bir şey. Enteresan konular, enteresan bakış açıları getiriyor. Okunmalı. İçerisinde geçen bir kaç başlığı yazayım.

- Dilsiz toplumun tuvalet yazıları
- Delirmek hakkını elde bulundurmak
- Ben sizi dinledim
- Türkiye içini döküyor
- Çocukları yok sayan
- Otoyol kovboyları
- Kıyılarımızdan çekilen Edebiyat
- Modern hayat çöplükleri!' Ek: Ben yokum, beni karıştırmayın

Alıntılar;
- Konuşan, yazan ve karşı çıkan insanlara ihtiyacımız var. Kendi nefislerinde 'Babil Kuleleri dikenlere, bütün sesleri susturup kendi sesini ilahi bir avaz gibi sunanlara karşı çıkacak insanlara ihtiyacımız var. Bir gün dilimizin dolanmasını istemiyorsak, şimdi güzel sözler söylemeye başlamalıyız'' 

- '' Endişeyi bertaraf etmek için ne denli güçlü olduğumuzu göstermek zorundaydık ve bunun da çok kestirme yolu var: Sahip olmak. Hemde olabildiğince çok şeye sahip olmak. Sahip olarak içimizdeki yurtsuzluğa bir şifa bulabilirdik''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder